Perhimpunan Agung UMNO (PAU2017) Bermakna Pada Rakyat Sabah – MA63

1. Perhimpunan UMNO pada kali ini amat memberikan kesan pada masyarakat Sabah, khususnya pada mereka yang kisah dengan perjanjian Malaysia 1963 (MA63).

2. Kita sedia maklum sejak kebelakangan ini pihak pembangkang suka berpolemik dengan perjanjian ini, kerana mereka tahu perjanjian ini mampu membangkitkan kemarahan masyarakat Sabah keatas BN atau Persekutuan secara keseluruhannya.

3. Walaupun sudah berulang kali Ketua Menteri Sabah, Tan Sri Musa Aman dan Menteri Belia dan Sukan Sabah, Datuk Tawfiq Titingan memberikan jaminan bahawa sebarang kekurangan didalam perlaksanaan perjanjian 1963 akan dituntut oleh BN dengan cara yang tersendiri atau mengikut versi BN Sabah. Tapi komitmen dan keikhlasan itu sengaja dinafikan oleh pemimpin parti parti pembangkang Sabah. Tujuannya supaya masyarakat Sabah terus keliru dengan itu mudahlah bagi pembangkang memperalatkan atau memperkudakan masyarakat Sabah.

4. Jaminan tuntutan perjanjian 1963 dari pemimpin Sabah yang admin maksudkan adalah seperti link dibawah ;

Musa Ajak Pembangkang Duduk Berbincang Berhubung MA63

BN Lebih Layak Memperjuangkan Sabah For Sabahan

5. Nah hari ini melalui ucapan Penggulugan PAU2017, Presiden UMNO Malaysia, Najib Razak telah membuktikan bahawa jaminan yang diberikan oleh dua pemimpin Sabah diatas adalah benar belaka tidak seperti pembangkang lain yang diungkapkan lain yang diterjemahkan, macam strategi politik si Donald Trump, bila sudah kuasa berada di tangan apapun tidak boleh dilaksanakan kerana mendapat tentangan dari ahli kongres malah bertentangan dengan perlembagaan yang sedia ada.

6. Dibawah adalah petikan ucapan Presiden UMNO Malaysia, Najib Razak berhubung komitmennya terhadap perjanjian 1963 semasa menggulung perhimpunan agung UMNO 2017.

“Sabah kita tak lupa, Sabah. Simpanan tetap BN Sabah, Sarawak.

Sabah, Sarawak. Saya bagi komitmen ya! wakil dari Sabah, Ustaz Arifin. MA63 perjanjian 1963, Sabah punya agreement kalau ada tak betul, kita terambil kita nak pulang balik pada rakyat Sabah.

Zaman dulu kalau soal tentang MA63, masuk bawa ISA. Tapi zaman saya sekarang ini, kita lebih terbuka, boleh bincang. Sebab itu saya kata, kalau hendak parti of the futures, you can’t take somebody from the past”.

Untuk kenyataan yang lebih lanjut dengar fahamkan rakaman video diatas.

7. Pada masyarakat Sabah yang bijaksana, selepas ini jangan lagi ada yang terpedaya dengan hasutan pihak pembangkang. Hakikatnya sebarang kelemahan dari konteks perjanjian 1963. Ia tidak boleh ditutup tanpa adanya kerjasama dari pihak atasan atau Persekutuan. Melainkan pembangkang itu ada agenda total autonomi atau agenda membawa Sabah keluar dari Malaysia tanpa perlu terlebih dahulu menjadi entiti kepada kerajaan.

Advertisements

Menyapa dan Menyantuni Rakyat, Ariffin Arif – PAU2017

KUALA LUMPUR, 9 Dis – Wakil UMNO Sabah, Datuk Hj Mohd Ariffin Mohd Arif menarik perwakilan dengan mendendangkan sebahagian lagu Anak Kampung nyanyian Jimmy Palikat dalam menceritakan tumpuan kerajaan hari ini terhadap kebajikan rakyat Sabah.

Menurut beliau senikata lagu berkenaan; ‘memang aku ini, anak orang miskin tiada pelajaran’… Alhamdulillah Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam bajet 2018 telah memperuntukkan RM1 bilion untuk membaikpulih sekolah-sekolah daif di Sabah dalam usaha membantu pendidikan kerana dengan adanya pendidikan tidak adalah seperti senikata lagu berkenaan.

“Senikata kedua; ‘tiada keretaku bawamu jalan-jalan, rumah pun tiada yang ada bapa punya’… Hari ini juga Alhamdulillah jalan Pan Borneo yang besar nilainya kepada kita. Jadi jurang yang disebut oleh Perdana Menteri berhubung dengan merapatkan jurang ada dalam lagu Jimmy Palikat. Insya-Allah, Perdana Menteri telah memberi jaminan Sabah dan Sarawak serta semenanjung akan sepadan.

“Membangun soal pendidikan adalah satu jihad, membangun ekonomi adalah satu jihad, membasmi kemiskinan satu jihad menegakkan dan mendaulatkan agama adalah satu jihad…UMNO telah berjalan dalam landasan jihad jadi memastikan kita menang dalam pilihan raya juga adalah satu jihad,” katanya ketika membahaskan usul agama dan pendidikan pada Perhimpunan Agung UMNO 2017, di sini, hari ini.

Beliau seterusnya berkata saranan Presiden parti agar pimpinan UMNO mendengar denyut nadi rakyat perlu dihayati dan diperhalusi secara teliti dan mendalam agar maksudnya sampai.

“Kenapa Datuk Seri Najib tidak sebut dengar suara nyaring rakyat… kenapa presiden tidak sebut dengar suara lantang rakyat sebaliknya beliau menyebut dengar denyut nadi rakyat. Cuba perwakilan perhatikan bagaimana doktor mendengar denyut nadi orang sakit… bukankah dengan mendekati… dengan menyapanya serta menyantuni sebaik mungkin. Jadi kita perlu ambil pendekatan itu… dekat dengan rakyat… akrab dengan rakyat dan ini resepi apa yang dinyatakan oleh presiden,” katanya.

Sumber UMNO

Kehadiran Luar Biasa PAU2017 Bukti Keutuhan UMNO

KUALA LUMPUR 8 Dis. – Kehadiran luar biasa jumlah pengunjung di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) sempena Perhimpunan Agung UMNO 2017 sejak Selasa lalu mematahkan hujah dan tuduhan pihak yang mahu memusnahkan UMNO sejak dua tahun lalu.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, kejayaan perhimpunan kali ini juga menjadi bukti segala kerja keras kepimpinan untuk memastikan UMNO kekal utuh sejak dua tahun lalu turut berhasil.

“Saya, Datuk Seri Najib Tun Razak dan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi dua tahun lalu mesti menerima hakikat dengan tindakan-tindakan pihak tertentu dan tuduhan-tuduhan mereka yang tidak mahu melihat UMNO ini kuat.

“Inilah persepsi yang mereka ingin wujudkan di luar sana. Kita jawab macam mana pun persepsi itu akan berputar dan diulangi. Jadi cara nak mematahkan hujah mereka ialah dengan menunjukkan sendiri bahawa UMNO ini masih lagi dapat sokongan majoriti ahli kita. Ini terbukti dalam perhimpunan kita kali ini,” kata Hishammuddin dalam Sembang Online di Utusan Online hari ini.

Sementara itu, sebagai Pengerusi Jawatankuasa Usul Hishammuddin berkata, beliau gembira dengan perbahasan yang dilakukan oleh pembahas.

“Maka bila jurucakap-jurucakap hari ini selesai usul dasar, saya sebagai pengerusi jawatankuasa usul ini begitu lega kerana perhimpunan kali ini cukup penting. Merupakan perhimpunan akhir sebelum Pilihan Raya Umum ke-14.

“Kita nak tunjukan kepada orang ramai apa juga perkara yang dilontarkan kepada kita, apa juga perancangan nak melaga-lagakan kita memecah-belahkan kita, akhirnya parti keramat UMNO ini tetap bersatu. Ini dapat saya tengok dalam perhimpunan ini,” kata HIshammuddin.-

Sumber UTUSAN ONLINE

Ramlee Marahaban dan Ayam Hutan – PAU2017

1. Menarik hujah dari wakil Sabah ni ya, YB DUN Bugaya, Ramlee Marahaban. Hujahnya agak sinikal tapi itulah realitinya.

2. Sedikit sebanyak berkisar soal parti pembangkang yang beliau ibaratkan seperti ayam kampung, ayam hutan serta ayam serama yang tampak cantik tapi pada hakikatnya tidak berkemampuan. Berbanding ayam Texas yang terkenal dengan kekuatannya.

3. Beliau juga membayangkan cacian, kejian pembangkang terhadap pemimpin dan jentera BN, ibarat anjing menyalak bukit. Tidak pun meruntuhkan atau mematikan malah sebaliknya BN kenyang oleh pujian dari kejayaan BN.

4. Turut menjadi fakta adalah penderhakaan mantan Naib Presiden UMNO atau Menteri KKLW kepada Presiden UMNO yang sepatutnya yang tidak berlaku. Memandangkan sebelum ini bukan siapa siapa sebelum diangkat menjadi Menteri. Selain gagal memikul tanggungjawabnya sebagai Menteri KKLW hingga menyebabkan negeri Sabah menjadi korban pembangunan.

5. Dalam masa yang sama wakil daripada Sabah ini juga menyokong usul dari pergerakan sayap bahawa jawatan Presiden UMNO dan Timbalan Presiden tidak dipertandingkan.

Mari kita dengarkan ucapan atau hujah wakil dari Sabah ini.

Roti Canai RM0.50 Sedangkan Macai Terus Sibuk Menyalahkan GST

Roti Canai berharga RM0.50 sedangkan para macai pembangkang sibuk menyalahkan GST!

Seorang peniaga makanan, roti canai yang juga pemilik akaun Facebook Pai Chow telah mengambil inisiatif mempromosikan harga jualannya dengan harga yang cukup murah.

“Roti terbang 50 sennn je bang…..mai mai sampai kul 12.30 malam…abis awal tutup awal haaa”


Tapi niat baik penjual jujur itu telah mendapat kecaman dari netizen tolol yang menyalahkan si peniaga sebab kononnya telah melanggar peraturan. Dek kerana itu si peniaga telah membuat kenyataan balas, seperti dibawah.

“Assallamualaikum..disini saya ingin memohon maaf sebab sejak saya viral kan roti canai 50sen ada segelintir yang mengecam dan menuduh saya tak ikut peraturan harga berniaga..disini saya menegas kan bahawa saya akan terus menjual roti canai 50sen saya sebagai satu tarikan..ini ada lah startegi saya untuk berniaga dan sambil beramal..pada yang menyokong saya ucap kan ribuan terima kasih.dan pada yang mengecam saya sedikit pun tak tergugat…malah saya anggap ini langkah pertama untuk saya berjaya…”LOKASI KAMPUNG TENGAH SEGAMAT JOHOR …BERHAMPIRAN KEDAI PERABUT .KALAU DARI BANDAR SEGAMAT BELAH KIRI…0108111982.ALANG…sokongan sahabat amat di perlukan


Apa yang kita dapat buktikan dari perkembangan ini? Nah terbukti selama ini GST yang dimomokkan sebagai faktor utama kepada kenaikan harga makanan di kedai kedai makan dan premis tertentu hanyalah muslihat peniaga yang tidak bertanggungjawab.

GST semata-mata bukannya penyebab utama kepada kenaikan harga barang tapi akibat perlaksanaan GST 6% yang sistematik hingga merugikan peniaga berbanding SST 5%-10% sebelum ini. Pelik kan? Kerana selama ini hasil dari kutipan SST telah menjadi pendapatan tambahan kepada peniaga yang tidak bertanggungjawab.

Tindakan Sivil Keatas Harta dan Bukannya Individu – Tom Goldstein

1. Hari ini kebenaran telah membongkar fitnah yang dilemparkan oleh pembangkang. Sebelum ini pembangkang telah melemparkan tuduhan kononnya PM Najib Razak telah melesapkan wang rakyat melalui syarikat kerajaan 1MDB.

2. Pembongkaran yang dimaksudkan apabila Tom Goldstein yang merupakan seorang peguam berpengalaman di mahkamah Agung Amerika berkata, Jabatan Keadilan Amerika Syarikat atau DOJ hanya memfailkan tuntutan Sivil iaitu tindakan perlucutan hak keatas pemilikan aset yang mungkin sumbernya dari 1MDB.

3. Dengan kata lain DOJ hanya mengenakan tindakan perlucutan hak melalui akta Sivil terhadap harta yang dikaitkan dengan totally dari 1MDB dan bukannya tindakan undang-undang terhadap individu apa lagi pemilik 1MDB iaitu kerajaan Malaysia. Faham kan?

4. Seperti yang dikemukakan oleh pihak DOJ sebelum ini dimana mereka akan merampas aset yang ada kaitannya dengan 1MDB. Tapi Kenyataan DOJ itu telah diputar belit oleh pembangkang kononnya selepas DOJ merampas aset berkenaan maka tindakan undang-undang akan diambil keatas Perdana Menteri Malaysia. Hemmm

5. Tambah Tom Goldstein, adalah tidak tepat untuk mengatakan bahawa Amerika telah mengambil tindakan sivil terhadap individu yang berkaitan dengan 1MDB.

6. Itu bermakna jika didapati aset yang dirampas itu bukannya dari penyelewengan maka harta itu akan dipulangkan balik pada pemiliknya.

7. Beliau berkata demikian selepas menyampaikan ceramah mengenai litigasi jenayah di Amerika Syarikat yang bertempat di Universiti Teknologi MARA hari ini

8. Hakikatnya tindakan perlucutan Sivil akan terus berlaku di Amerika Syarikat. Selagi ada prospek yang mencurigakan iaitu perbelanjaan yang tidak mengikut peraturan yang telah ditetapkan oleh negara itu.

9. Bahasa mudahnya apapun atau siapa pun yang berurusniaga di Amerika tapi kalau tidak mengikut peraturan maka pihak itu akan berhadapan dengan tindakan undang-undang, walaupun pada hakikatnya mereka menggunakan wang atau dana yang tidak mencurigakan. Nampak?

10. Walaubagaimanapun kerana sikap pembangkang yang tidak mengenal erti malu maka sekali lagi mereka menegakkan benang yang basah. Dicanang kononnya Peguam Tom Goldstein itu bukannya peguam kerajaan tapi peguam swasta.

11. Isunya kalau pun Tom Goldstein itu Peguam Swasta seperti mana Govind Singh dan lain lain, jadi apa juga masalahnya? Bukankah Tom Goldstein seorang Peguam sivil dan memandangkan beliau warga Amerika maka sudah tentu beliau arif akan undang America itu sendiri. Berbanding pemimpin pemimpin pembangkang yang ada di Malaysia walaupun pada hakikatnya mereka juga peguam?

12. Akhirnya dengan kenyataan rasmi dari Peguam Amerika lagi biasa bertugas di Mahkamah Agung Amerika, maka bolehlah selepas ini dianggap skandal 1MDB sudah berakhir.

#BNforSabahan

Jahanamkan Menteri Besar Selangor, Azmin! (Video)

Rakaman diatas sedang viral di media sosial

1. Azwan Ali adalah adik kepada Menteri Besar Selangor, Azmin Ali. Dia ingin berjumpa dengan PM Najib Razak semata mata untuk menjahanamkan politik PKR aka Menteri Besar Selangor.

2. Azwan mendakwa dia ada sejuta idea untuk menjatuhkan PH di negeri Selangor khasnya dan umumnya di seluruh negara.

3. Kerana itu dia sanggup berceramah ke pelosok negeri tanpa mengharapkan sebarang bayaran atau imbuhan.

4. Azwan Ali sebelum mengakhiri perbualan mereka sempat melaungkan Hidup Datuk Seri Najib, Hidup BN. Dia juga sanggup menjadi barua BN, Alang alang, katanya 😃

5. PRU semakin dekat malah politik PH semakin bercelaru. Adakah ini petanda yang pembangkang bakal berkubur pada PRU yang akan datang?

6. Dipercayai konflik adik beradik ini timbul rentetan tertangkapnya anak saudara mereka Nuzul Fadli. Pada minggu lepas Nuzul Fadli telah dicekup oleh SPRM sebab disyaki terlibat dalam aktiviti salah guna kuasa atau rasuah yang melibatkan Menteri Besar Selangor itu sendiri. Aktiviti dan rasuah itu ialah penyalahgunaan kuasa dalam meluluskan lesen melombong pasir, batu dan sebagainya yang melibatkan Nuzul Fadli.

#BNforSabahan #UMNOBN #tolakpembangkang